פונדקאות לזוגות חד מיניים בארגנטינה

הולה ארגנטינה!
ארגנטינה בשביל רובנו היא מסי, כדורגל, אסאדו ואלפחורס. מזה שנים היא גם מדינה המאפשרת לזוגות חד מיניים, יחידניות ויחידנים להפוך להורים.

בטח תופתעו לדעת, אבל ארגנטינה היא אחת המדינות המתקדמות בעולם בהענקת זכויות שוויון לזוגות חד-מיניים. בשנת 2010, ארגנטינה הפכה למדינה הראשונה בדרום אמריקה שאפשרה נישואין חד-מיניים. זה היה רק הצעד הראשון למגמה רחבה יותר של שוויון זכויות לקהילת הלהט"ב בארגנטינה. בשנת 2012 הוכר זוג ההומואים הראשון כהורים.

ארגנטינה מרחיבה באופן שיטתי את החקיקה המיטיבה והמאפשרת לטובת הקהילה.
תהליכי הפונדקאות ותרומת הביצית מוסדרים ומפוקחים על ידי חוקים וכללים מחייבים המגנים על זכויות כל המעורבים בתהליך והדרך להורות ולהרחבת המשפחה, גם עבור זוגות חד מיניים והורים מיועדים יחידניים, נראית סלולה ופשוטה מתמיד.

מעמדה של ארגנטינה כיעד מוביל לטיפולי פונדקאות הולך ומתחזק עם השנים והופך לפופולארי בעיקר בקרב חברי וחברות קהילת הלהט"ב העולמית. מתוך הקרקע הפורייה והמאפשרת הזו, עלו וצמחו סוכניות וקליניקות רבות העוסקות בתחום.

מנור בייבי מקפידה על רפואה פרטית בלבד (קליניקות ובתי החולים).  הקליניקות ובתי החולים איתם עובדת מנור בייבי בתחום ההפרייה החוץ גופית (IVF) והטיפול בפונדקאיות ותורמת הביצית, נחשבות למובילות ולמתקדמות בתחומן, עובדות בסטנדרטים בינלאומיים מערביים קפדניים, מחזיקות ציוד חדשני וסגל רפואי מיומן ורגיש ביותר הדובר אנגלית ושפות נוספות.

תרומת ביצית והפריה חוץ גופית לזוגות חד מיניים והורים יחידנים

תהליך בחירת תורמת הביצית וההפריה החוץ גופית הוא קפדני ביותר ומבוצע בקליניקות פרטיות מובילות בתחומן, המצויידות במיטב הטכנולוגיה הרלוונטית, תנאי השהות וצוותי רפואה מקצוענים ומנוסים.
 התורמות שלנו בארגנטינה מגיעות מבואנוס איירס ונבדקות בקפידה. עליהן לעמוד בתנאי הסף גיל, מצב בריאותי תקין ומוכנות נפשית לתהליך. כל מועמדת שעברה את תנאי הסף, תעבור בדיקות רפואיות וגניקולוגיות מקיפות וכן בדיקת פסיכולוג, כדי לקבוע, שהיא מוכנה לתהליך ומודעת למשמעויותיו הרגשיות והפיזיות.

תורמת הביצית שתיבחר תעבור מיפוי גנטי מקיף הכולל פאנל גנטי רציף הבודק למעלה מ 350 גנים (פאנל רחב ומקיף מאוד!). לאיכות הביצית ולמתאם הגנטי שלה עם זרע ההורה המיועד חשיבות מכרעת להגדלת הסיכויים ללידת תינוק בריא ולכן מנור בייבי והקליניקות העובדות איתה בארגנטינה, עושות הכל כדי להביא לתהליך מיטבי.
 במקביל לבדיקה הגנטית של תורמת הביצית, יעשה מיפוי גנטי גם לאב המיועד על מנת לעשות התאמה גנטית בין השניים. לאחר שאושר המתאם הגנטי, תעבור תורמת הביצית הכנה פיזית לקראת ההפרייה על ידי הצוות המקומי ולקראת ההפרייה יוטס מישראל זרע האב המיועד לקליניקה.
 תהליך שאיבת הביציות ייעשה במועד שייקבע תחת השגחה רפואית קפדנית ובתנאים מיטביים לתורמת ולאחריו יבוצע תהליך הפרייה חוץ גופית על ידי רופאים מומחים בתחום במעבדה חדשנית.

על תהליך הפונדקאות בכלל ועם מנור בייבי בפרט

שלב בחירת הפונדקאית – את הפונדקאיות המיועדות, בוחרים בקליניקות לאחר שהגישו את מועמדותן והן עמדו בתנאי הסף הבסיסיים המקובלים ובהם – גיל, הריון ולידה קודמים תקינים וכמובן בדיקות רפואיות וסינון פסיכולוגי. חשוב לנו לבחון את ההבנה של כל פונדקאית לגבי התהליך שהיא עומדת לעבור, את מוכנותה הרגשית והמוטיבציה שלה לתהליך הרגיש והמורכב. 
 אנחנו עושים הכל כדי לוודא, שאף פונדקאית לא נכנסת לתהליך מתוך מצוקה כלכלית, או לחץ, של מי ממקורביה, אלא מרצון ובחירה חופשית לחלוטין ובמודעות מלאה לתהליך.

חוזה משפטי – לאחר שעברה את כל התהליך המקדים, הפונדקאית חותמת על חוזה משפטי מחייב המגדיר את זכויותיה וחובותיה. פרט לפונדקאית, על החוזה חותמים גם ההורים המיועדים והרופא המטפל. מדובר בתהליך ארוך, אך מאד מסודר וכולל את כל שלבי ההיריון – טרום היריון, היריון וסיומו ובו כל אחד מבין את חובותיו וזכויותיו.

 הפריה חוץ גופית – לאחר חתימת החוזה, התהליך יוצא לדרך. בקליניקה מכינים את הפונדקאית לתהליך החזרת עוברים, לאחר שאלו הופרו בתהליך הפריה חוץ-גופית עם תרומת הביצית ו/או הזרע (בהתאם לזוג), וההיריון מתחיל.

מעקב היריון – כדי להבטיח מעקב היריון תקין ובמועד, הפונדקאיות של מנור בייבי תושבות בואנוס איירס ונגישות לקליניקות, אליהן הן מגיעות אחת לשבועיים שלושה לבדיקות מעקב ההיריון בליווי נציגה מטעם הסוכנות. הכל על מנת שירגישו עטופות ולא לבד בתהליך. ההורה המיועד או הזוג (חד מיני או הטרו) מעודכנים בכל עת במצבה ומקבלים את תוצאות הבדיקות הרפואיות שביצעה ומידע לגבי התקדמות ההיריון.

לכל פונדקאית צוות קבוע שמכיר אותה והיא תמיד חוזרת אליו.
 לצד הליווי הרפואי, זוכה הפונדקאית בליווי פסיכולוגי וליווי תזונאית, לאורך ההיריון כולו. אנחנו דואגים לרווחתה במקסימום וגם שומרים על העובר היקר שלכם.

לקראת הלידה ולאחריה – לקראת הלידה, מגיעים ההורים המיועדים לבואנוס איירס. יחכה וילווה אותם צוות שלם הכולל אנשי לוגיסטיקה ואירוח, נהגים ואפילו מתורגמן. הצוות ידאג לעזור בחיפוש מגורים ולשהות נעימה ומותאמת לפני ואחרי הלידה ועד החזרה לארץ.

רישום והכרה – במידה רבה נכון לומר שארגנטינה 'מחכה לכם'. התהליך נעשה בשני צידי הגלובוס. בארגנטינה ילווה אתכם עו"ד מקומי שיטפל בנושא רישום ההורים בתעודת הלידה. בנוסף, התינוקות הנולדים במדינה, גם במסגרת תהליכי פונדקאות, זכאים לדרכון ואזרחות ארגנטינאית.

לאחר הלידה, זכויות ההורות מוענקות הן להורה הביולוגי והן להורה המאמץ, תוך הענקת מעמד שווה לשני ההורים. בארץ, עו"ד מקומי ידאג לרישום אזרחות ישראלית וצו ההורות על פי החוק הישראלי.

פונדקאות לזוגות חד מיניים ואבות מיועדים יחידנים

לסיכום נוכל לומר, שהפתיחות הארגנטינאית לקהילת הלהט"ב החקיקה המתקדמת והליברלית בתחום ההורות והפונדקאות לזוגות חד מיניים ("החוק הלאומי להפריה מסייעת" עבר בסנאט הארגנטינאי כבר בשנת 2013( הרפואה הפרטית המעולה והמתקנים הרפואיים המתקדמים בתחום ההפריות החוץ גופיות וניהול תהליכי פונדקאות – הופכים את ארגנטינה ליעד מושלם להגשים באמצעותו את חלום ההורות והרחבת המשפחה של כולם ושל קהילת הלהט"ב בפרט.

אנחנו מבטיחים ללוות אתכם בכל צעד בדרך.

מוזמנים לעקוב אחרינו

לכתבות נוספות